Marketing internetowy - co to?
Marketing internetowy to procesy związane z promowaniem firmy, marki, produktów oraz usług przez Internet. Promowanie możliwe jest dzięki szerokiej gamie narzędzi wspierających działania marketingowe między innymi poprzez możliwości optymalizacji jakości pozyskiwanego ruchu.
Początki marketingu internetowego sięgają lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Z biegiem czasu marketing internetowy stał się niezbędny w każdej branży.
Kanały w marketingu internetowym
Kanały w marketingu internetowym można podzielić na:
Komunikacja marketingowa - co to jest?
Komunikacja marketingowa to sposób w jaki przekazuje się informacje po to, aby osiągnąć założony cel. Dobrze przemyślana komunikacja pozwala firmom na:
- budowanie świadomości marki
- generowanie leadów
- zwiększanie sprzedaży
Komunikacja marketingowa może być realizowana na wiele sposobów, z wykorzystaniem takich form jak:
- audio
- grafika
- tekst
- video
Efektywna komunikacja marketingowa to ta, która dostosowana jest do grupy docelowej, spójna z wartościami oraz tożsamością marki.
Strategia marketingowa - co to jest?
Strategia marketingowa to dokument, który został stworzony w celu określenia w jaki sposób, poprzez marketing, będą osiągane cele biznesowe. Strategia marketingowa zawsze powinna być dostosowana do potrzeb i celów firmy.
Określone w strategii cele marketingowe powinny być łatwe do zrozumienia, wyrażone w sposób umożliwiający ich pomiar, realistyczne i osiągalne, a przede wszystkim zbieżne z celami biznesowymi firmy, zawierające konkretne terminy realizacji.
Narzędzia wykorzystywane w marketingu internetowym
Internetowe narzędzia wykorzystywane w marketingu internetowym to szeroki zakres mniej lub bardziej specjalistycznych technologii, najpopularniejsze technologie skupiają się wokół:
- stron internetowych
- social mediów
- wyszukiwarek internetowych
- generowania treści
- generowania grafik
- aplikacji mobilnych
- afiliacji
Znaczenie marketingu internetowego
Marketing internetowy ma ogromny wpływ dla sprzedaży oraz rozpoznawalności marki. W dzisiejszym świecie marketing internetowy jest niezbędny dla każdego, kto chce osiągnąć sukces i rozwijać swoją firmę. Dzięki marketingowi internetowemu możliwe jest dotarcie do większej liczby potencjalnych Klientów oraz skalowanie sprzedaży.
Marketing internetowy wykorzystuje Internet oraz jego możliwości, tak by maksymalizować korzyści reklamodawców, zwiększając ich rozpoznawalność i sprzedaż.