Marketing Internetowy – podstawowe informacje

W dzisiejszym świecie marketing internetowy jest niezbędny dla każdej firmy, która chce osiągnąć sukces. Internet jest podstawowym źródłem informacji i rozrywki dla miliardów ludzi na całym świecie. Dzięki marketingowi internetowemu firmy mogą dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów i zwiększyć sprzedaż.

W artykule:

Marketing internetowy - co to?

Marketing internetowy to procesy związane z promowaniem firmy, marki, produktów oraz usług przez Internet. Promowanie możliwe jest dzięki szerokiej gamie narzędzi wspierających działania marketingowe między innymi poprzez możliwości optymalizacji jakości pozyskiwanego ruchu.

Początki marketingu internetowego sięgają lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Z biegiem czasu marketing internetowy stał się niezbędny w każdej branży.

Kanały w marketingu internetowym

Kanały w marketingu internetowym można podzielić na:

1) Wyszukiwawcze – dzięki którym można docierać do Klientów poprzez takie narzędzia jak: GoogleAds, SEO, Copywritng , Storytelling i polega na tym, że dociera się do Klientów z konkretnym komunikatem jako odpowiedź na jego zapytanie w wyszukiwarce.
2) Społecznościowe – pozwalające na budowanie wizerunku marki firmy lub marki osobistej oraz budowanie długotrwałych relacji z przyszłymi oraz obecnymi Klientami. Do tego służą takie platformy jak Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, YouTube.

Komunikacja marketingowa - co to jest?

Komunikacja marketingowa to sposób w jaki przekazuje się informacje po to, aby osiągnąć założony cel. Dobrze przemyślana komunikacja pozwala firmom na:

  • budowanie świadomości marki
  • generowanie leadów 
  • zwiększanie sprzedaży

Komunikacja marketingowa może być realizowana na wiele sposobów, z wykorzystaniem takich form jak:

  • audio
  • grafika
  • tekst
  • video

Efektywna komunikacja marketingowa to ta, która dostosowana jest do grupy docelowej, spójna z wartościami oraz tożsamością marki.

Strategia marketingowa - co to jest?

Strategia marketingowa to dokument, który został stworzony w celu określenia w jaki sposób, poprzez marketing, będą osiągane cele biznesowe. Strategia marketingowa zawsze powinna być dostosowana do potrzeb i celów firmy. 

Określone w strategii cele marketingowe powinny być łatwe do zrozumienia, wyrażone w sposób umożliwiający ich pomiar, realistyczne i osiągalne, a przede wszystkim zbieżne z celami biznesowymi firmy, zawierające konkretne terminy realizacji.

Narzędzia wykorzystywane w marketingu internetowym

Internetowe narzędzia wykorzystywane w marketingu internetowym to szeroki zakres mniej lub bardziej specjalistycznych technologii, najpopularniejsze technologie skupiają się wokół:

  • stron internetowych
  • social mediów
  • wyszukiwarek internetowych
  • generowania treści
  • generowania grafik
  • aplikacji  mobilnych
  • afiliacji

Znaczenie marketingu internetowego

Marketing internetowy ma ogromny wpływ dla sprzedaży oraz rozpoznawalności marki. W dzisiejszym świecie marketing internetowy jest niezbędny dla każdego, kto chce osiągnąć sukces i rozwijać swoją firmę. Dzięki marketingowi internetowemu możliwe jest dotarcie do większej liczby potencjalnych Klientów oraz skalowanie sprzedaży.

Marketing internetowy wykorzystuje Internet oraz jego możliwości, tak by maksymalizować korzyści reklamodawców, zwiększając ich rozpoznawalność i sprzedaż.

Picture of Justyna Biernacka

Justyna Biernacka

Pasjonatka marketingu, pracy z tekstem oraz rozwoju.

Konsultacja marketingowa

  • Rozmowa o Twoich pomysłach na marketing
  • Odpowiedzi na Twoje pytania
  • "burza mózgów"
  • Skorzstanie z mojej wiedzy oraz mojego doświadczenia

Najpopularniejsze wpisy

Newsletter

Marketing GoAdvise Justyna Biernackan Marketing dla Zielonych

Autor

Picture of Justyna Biernacka

Justyna Biernacka

Pasjonatka marketingu, pracy z tekstem oraz rozwoju.

Konsultacja marketingowa

  • Rozmowa o Twoich pomysłach na marketing
  • Odpowiedzi na Twoje pytania
  • "burza mózgów"
  • Skorzstanie z mojej wiedzy oraz mojego doświadczenia
Poszukujesz biura rachunkowego? Sprawdź ifirma.pl

Wygodne, internetowe biuro rachunkowe, z dostępem w mobilnej aplikacji.

Załóż TESTOWE KONTO.
ifirma logo GoAdvise
mat. prasowe ifirma.pl

Przeczytaj inne artykuły

Wakacje składkowe – co warto wiedzieć?

Wakacje składkowe to nowe rozwiązanie wprowadzone dla mikroprzedsiębiorców w Polsce. Zostało zaprojektowane z myślą o odciążeniu najmniejszych firm, pozwalając im zaoszczędzić przez jeden miesiąc w roku na składkach na ubezpieczenia społeczne. Zasada jest prosta: właściciele małych firm mogą samodzielnie wybrać jeden miesiąc w każdym roku kalendarzowym, w którym budżet państwa pokryje składki emerytalne, rentowe i wypadkowe na ich ubezpieczenie. Jak w praktyce wygląda skorzystanie z wakacji składkowych?

Czytaj więcej »

Co wiesz o swoich Klientach?

Każdy przedsiębiorca prowadzący biznes, niezależnie od jego skali, powinien zadać sobie pytanie: „Co wiem o swoich klientach?”. Zrozumienie, kim są Twoi klienci, jakie mają potrzeby, oczekiwania i jakie problemy próbują rozwiązać, to kluczowy element skutecznego marketingu. Wielu właścicieli małych firm sądzi, że dobry produkt lub usługa wystarczą, aby przyciągnąć klientów. Jednak w dzisiejszym, niezwykle konkurencyjnym środowisku, sam produkt może nie wystarczyć.

Czytaj więcej »

Chatboty w obsłudze klienta. Jakie korzyści przynoszą Twojej firmie?

Chatboty to jeden z najnowszych trendów w obsłudze klienta, który zdobywa popularność na całym świecie. Coraz więcej firm, zarówno tych dużych, jak i małych, decyduje się na wprowadzenie tej technologii, aby poprawić jakość obsługi, usprawnić procesy oraz zwiększyć zaangażowanie klientów. W dzisiejszym przewodniku dowiesz się, jak chatboty mogą wspierać Twoją firmę, jakie korzyści przynoszą i dlaczego warto rozważyć ich implementację.

Czytaj więcej »

Kontakt